Dark Dungeon
Adventure Sheet
Version 2.6 by JLC
Adventure
Title: “Soul Bleeder, Part 3”
GM: JLC
Playing
Location: Schamlin (Ed &
JLC’s)
Date: 3 november 2012
Duration: ca. 3 hrs
General Appreciation: Toffe
combat; spelers gaan met zichtbaar plezier rambam den dungeon in.
The Heroes
Player
|
Character
|
Occupation
|
Level
|
Wounds
|
Gains
|
Losses
|
Albert
|
Bud Kane
|
Mercenary
|
Veteran
+19 XP
|
Few bruises from
pleurings from kameel
|
Belletje van belgoi bot
|
Vertrouwen van kameel
|
Cris
|
Mynarin Dekhara Syri
|
Mage
|
Veteran
+19 XP
|
A little mana drain
|
Sling & bullets; en ward rune
|
Lunch (bijna)
|
Ed
|
Men Ma'at Ra
|
Osiris Priest
|
Veteran
+19 XP
|
Some mana drain
|
Spell focus
|
Geen
|
Jeroen
|
Nunet
|
Merchant (sure…)
|
Veteran
+18 XP
|
Geen
|
Geen
|
Geen
|
Nicole
|
Nepheret Ra Amun
|
Sekhmet Priestess
|
Veteran
+19 XP
|
A little mana drain
|
Geen
|
Geen
|
Task / stakes: Still racing to free the kidnapped sage; now the
dungeon is reached…
Patron: Prinses Nepher-ankh-et, via de sha’ir, Akhil-Hesetjat.
Antagonists: A pack of belgoi; sinister mercenaries calling
themselves “The Four Whirlwinds”; a mummified vulture.
Twists: De Vier
Wervelwinden willen wel “samenwerken” tegen Hist-ephret. De helden zijn
begrijpelijkerwijs…sceptisch. J
Non-Player
Characters
NPC
Name
|
Occupation
|
Level
|
Role/
description
|
Attitude
to PCs
|
Amassu-Keen
|
Assassijn
|
DAT
weet je nog niet!
|
Schaduw
wijf
|
Houdt
i.i.g. Nunet scherp in het oog
|
Fak-Ra-Essel
|
Sangromancer
|
DAT
weet je nog niet!
|
Nog
slechts silhouet van gezien
|
Wat
haar betreft gooien we al initiatief
|
Menef-Apep
|
Flesh
Melder
|
DAT
weet je nog niet!
|
Magere
vent met Vleesmeester aspiraties
|
Is
super redelijk… J
|
Subek-Eru
|
Fighter
|
DAT
weet je nog niet!
|
Potige
kerel met croc armor & veel wapens
|
Wil
graag los gaan maar heeft discipline
|
Locales visited:
Location
|
Inhabitants
|
Role/ description
|
What did pc’s do here
|
Korwesh Badlands
|
Belgoi,
torren en wat krekels
|
“Gebroken”
land tussen de wadi en de Westelijke Woestijn
|
Overnachten
& amboesj
|
Per-Estephrat mastaba
|
De,
het, en een.
|
Tombe
van de mummie Hist-ephrat; zo’n 50 jaar oud maar met verdacht oudere objecten
erin.
|
Enter
da dungeon!
|
Storyline
Kamperend
in de Badlands, wordt Nepheret tijdens haar wachtronde telepathisch
aangevallen. Middels een vreemdsoortig belletje… Het blijken belgoi, gedrochten
die in de woestijn rondwaren en liefst je levensenergie uit je trekken. Nepheret schalt alarm en verandert zichzelf
prompt in een leeuwin om de tegenaanval in te zetten. Op dat moment komt er een
brullende kameel met brullende ruiter aan galopperen. Het is Bud Kane, die zijn
lijfwacht taak niet zal verzaken. Een strijd in het donker barst los. Mynarin
frituurt een belgoi met een enkele bliksemschicht; zij is dolblij dat d’r
spreuk eindelijk eens effectief is- en moet vervolgens bijna braken bij het
zicht van het lijk waar de organen uit alle holtes komen koken. Bud en Nunet
worden bijna alsnog psionisch vastgezet; maar met spreuken en harde klop keren
de helden het tij. Een laatste belgoi die wegrent wordt, zo ziet Men Ma’at uit
zijn ooghoek, neergehaald door een werpspies vanachter een richel. Door snelle
en effectieve spreuken weet hij de spies-gooier op te sporen en vast aan de
grond te zetten. Het blijkt ene Subek-Eru te zijn, een grimmige huurling. Samen
met nog 3 andere ongure types vormt hij de “Vier Wervelwinden,” die niet willen
zeggen door wie ze ingehuurd zijn. Wel claimt Subek dat ze een persoon dienen,
die niet gebaat is bij de activiteiten van de mummie Hist-Ephret of diens Kyuss
Cultus. En of de helden maar Mynarin willen overhandigen, want het “blauwe meisje” is de oorzaak van deze
situatie. De helden verwerpen dit onkiese voorstel. En samenwerkend met deze
types de dungeon in? Mooi niet. Na een “Wild West” waarin de beide groepen hun
kracht inschatten, trekken de Vier Wervelwinden zich terug. Die zien we vast
nog terug…
Na
nog een dagmars komen de helden aan bij Per-Histephret, de mastaba (tombe) van
de voormalige renegade baronet, Hist-Ephret. Nunet gaat druk vallen opsporen.
Men Ma’at vlecht magischerwijs de houten deur achter ze dicht, om achtervolgers
tenminste te vertragen. Daarna de diepte in: op de wenteltrap naar beneden is
het al meteen raak: een magische val gaat af waardoor ze wurgende octopus
tentakels moeten weg krijgen. Bud zet z´n zwaard erin, en Mynarin en Men Ma´at
combineren 2 spreuken. De tentakels zijn weg. Bud laat nu toch maar Nunet continue
op vallen checken! Op het idee gekomen dat de magische vallen wel eens te
passeren zijn met een zgn. `ward stone,´ creëert Mynarin ter plekke een amulet,
zoals Nepheret zich herinnert gezien te hebben in handen van de louche koopman,
Ka-Ak-Etekh. Slim, nu nog kijken of dit werkt. Na een gang en een groot gewelf, komt de groep
aan bij een deur waarachter ze rare geluiden horen. Mynarin ziet met Sense
Magic dat zich iets…necromantisch… achter de deur ophoudt. Nepheret trapt de
deur in: charge! In de gang erachter staat: een gemummificeerde aasgier. Die
wel een levend hapje lust…
Leads & follow-ups
-De
Four Whirlwinds komen natuurlijk terug; de pest is dat je niet weet wannéér.
-Zij
zeggen dat de ontvoerde dame iets gelezen heeft in de Alexandria bibliotheek
wat beide evile facties uit haar hoofd willen plukken…
-Is
dat dan Plan B van Hist-Ephret? Want Plan A was de ontvoerde dame offeren met het zilveren-doemsteen zwaard…
Legal Stuff: materials of and references to the "Dark Dungeon" IP are copyrighted (c) Jaap de Goede 1993 - 2004
No comments:
Post a Comment