Sunday, October 7, 2012

Adventure Sheet, Session 2


Dark Dungeon Adventure Sheet
Version 2.6 by JLC

Adventure Title:  “Soul Bleeder, Part 2”
GM: JLC
Playing Location: Schamlin (Ed & JLC’s)
Date: 6 October 2012
Duration: 3 hrs
General Appreciation: Spelers genoten van de beschrijvingen; hadden allen wat te doen; characters worden wederzijds steeds toffer gevonden.

The Heroes

Player
Character
Occupation
Level
Wounds
Gains
Losses
Albert
Bud Kane
Mercenary
Veteran
 +0
Knobkerrie kneuzing + aapjes stof inhalering
Geen
 1 sessie spelen
Cris
Mynarin Dekhara Syri
Mage
Veteran
+16
Geen
Amulet tegen koude nachten
Cool exterior tijdens bootreis.
Ed
Men Ma'at Ra
Osiris Priest
Veteran
+17
Bloedneus door counterspell
Geen
Tijdelijk: geld. Gaat declareren.
Jeroen
Nunet
Merchant (sure…)
Veteran
+16
Geen
Geen
Geen
Nicole
Nepheret Ra Amun
Sekhmet Priestess
Veteran
+17
Dreigt mezzed te worden; weerstaat nog…
Geen
Geen


Task / stakes: De tocht is naar de mastaba (tombe) waar Hestephrat en/of cultisten de pupil-bibliothecaresse willen offeren aan duistere krachten.

Patron: Prinses Nepher-ankh-et, via de sha’ir.

Antagonists: 1 Apophis cultist; 1 bloedmagiër, nog 1 of meerdere stealth lijers. En op de cliffhanger: een naar, hypnotisch belletje…

Twists: De helden worden achtervolgd door onfrisse lui, die slechts "half aggro” gaan.

Non-Player Characters

NPC Name
Occupation
Level
Role/ description
Attitude to PCs
Amassu-Keen
DAT weet je nog niet!
DAT weet je nog niet!
Vooralsnog weet party  slechts namen & ‘astral signature’, d.m.v. scrying
Nog onbekend, stalkt wel sinister.
Fak-Ra-Essel
Sangromancer
DAT weet je nog niet!
Idem. Vormt onkies viertal (?) samen met Amassu & 2 nog naamlozen
Counterspellde slechts terug, deed verder geen aanval. Stalkt wel sinister.
Sen-ach-Ra
Farmer
n/a
Vaart zijn graan de Nijl op & af
Onder de indruk van het viertal.
Zou nieuwe mast wel op prijs stellen


 Locales visited: (Wheee a new feature on the adventure sheet! J )

Location name
Inhabitants
Role/ description
What did pc’s do here
Ashum-jet
Merchants, farmers, pilgrims
Stadje aan de Nijl, bezuiden Alexandria. Aansluiting op de Athlantu Trade Road.
Reis spullen inslaan: waaronder 1 pakezel
Wadi Kór
Archeologen en ook graf rovers. Meesten wapperen met permits. Traditionele Khemeta vinden dit maar niks…
Ellenlange droge rivierbedding, door de Westelijke Woestijn
Doorgestoken op weg naar de mummie tombe


Storyline
Op weg om de bloedoffer van jongedame Re-Panit te verijdelen!
Bud heeft toch een zwaardere wond overgehouden van de enthousiaste knobkerrie; daarbovenop blijkt hij ook een hap mummiestof te hebben ingeademd. Bud is gevloerd. Spijtig, maar de groep heeft Nepheret bij zich als krijger, dus dan maar zonder Bud vertrekken. De helden besluiten om los van de vertrekkende karavanen te reizen; immers als kleine groep alleen zie je ongure types van verre aankomen. En ja hoor… op de Nijl varend merken ze al snel dat ze door een boot met anoniem grijs zeil gevolgd worden. Silhouetten aan dek, 2 ervan zijn magisch actief en astraal zien die lui er uit als bloed magie (altijd onfris) en zelfs Apophis-duisternis (wtf gehalte). Nepheret roept minizandstorm op ter afleiding; Mynarin en Men Ma’at detecteren zo goed als het kan, maar worden tegengewerkt door de 2 onpluize magiërs. De achtervolgers mijden een confrontatie. De helden reizen de zuidwestelijke woestijn in. Door een lange, lange rivierbedding in, die droog staat…wat is dat? Een plotselinge regenbui. Kan voorkomen. Brengt wel een stortvloed water. Om niet weggespoeld te worden, casten Mynarin en Nepheret samen een instant barrière tegen de stortvloed. Hierna merkt Nunet dat ze nog steeds gevolgd worden- ze ziet voetsporen en sluip gestaltes. Dan bereikt de party de uitloper van de Akh-Aphtor Woestijn. De tombe ligt nog enkele dagen verder in deze Badlands. Het donker valt, Nepheret staat op wacht. Plots hoort ze een belletje achter een richel nabij. Een belletje wat je hypnotiseert…

Leads & follow-ups
-Zijn de stalker NPC’s nou minions van de mummie, of zijn het concurrentie cultisten, of wat?
-Mezzend belletje achter een badlands richel: welke invloed is dit nu weer…?
(Hint van de GM: je KAN het in een monster manual vinden… a daisy if you do..)

Legal Stuff: materials of and references to the "Dark Dungeon" IP are copyrighted (c) Jaap de Goede 1994 - 2004

No comments:

Post a Comment