Dark Dungeon
Adventure Sheet
Version 2.6 by JLC
Adventure
Title: “Soul Bleeder, Part 2”
GM: JLC
Playing
Location: Schamlin (Ed &
JLC’s)
Date: 6 October 2012
Duration: 3 hrs
General Appreciation: Spelers
genoten van de beschrijvingen; hadden allen wat te doen; characters
worden wederzijds steeds toffer gevonden.
The Heroes
Player
|
Character
|
Occupation
|
Level
|
Wounds
|
Gains
|
Losses
|
Albert
|
Bud Kane
|
Mercenary
|
Veteran
+0
|
Knobkerrie kneuzing + aapjes stof inhalering
|
Geen
|
1 sessie spelen
|
Cris
|
Mynarin Dekhara Syri
|
Mage
|
Veteran
+16
|
Geen
|
Amulet tegen koude nachten
|
Cool exterior tijdens bootreis.
|
Ed
|
Men Ma'at Ra
|
Osiris Priest
|
Veteran
+17
|
Bloedneus door counterspell
|
Geen
|
Tijdelijk: geld. Gaat declareren.
|
Jeroen
|
Nunet
|
Merchant (sure…)
|
Veteran
+16
|
Geen
|
Geen
|
Geen
|
Nicole
|
Nepheret Ra Amun
|
Sekhmet Priestess
|
Veteran
+17
|
Dreigt mezzed te worden; weerstaat nog…
|
Geen
|
Geen
|
Task / stakes: De tocht
is naar de mastaba (tombe) waar Hestephrat en/of cultisten de pupil-bibliothecaresse willen offeren aan duistere krachten.
Patron: Prinses
Nepher-ankh-et, via de sha’ir.
Antagonists: 1 Apophis
cultist; 1 bloedmagiër, nog 1 of meerdere stealth lijers. En op de cliffhanger: een naar, hypnotisch belletje…
Twists: De
helden worden achtervolgd door onfrisse lui, die slechts "half aggro”
gaan.
Non-Player Characters
NPC
Name
|
Occupation
|
Level
|
Role/
description
|
Attitude
to PCs
|
Amassu-Keen
|
DAT
weet je nog niet!
|
DAT
weet je nog niet!
|
Vooralsnog
weet party slechts namen & ‘astral
signature’, d.m.v. scrying
|
Nog
onbekend, stalkt wel sinister.
|
Fak-Ra-Essel
|
Sangromancer
|
DAT
weet je nog niet!
|
Idem.
Vormt onkies viertal (?) samen met Amassu & 2 nog naamlozen
|
Counterspellde
slechts terug, deed verder geen aanval. Stalkt wel sinister.
|
Sen-ach-Ra
|
Farmer
|
n/a
|
Vaart
zijn graan de Nijl op & af
|
Onder
de indruk van het viertal.
Zou
nieuwe mast wel op prijs stellen
|
Locales visited: (Wheee a
new feature on the adventure sheet! J )
Location name
|
Inhabitants
|
Role/ description
|
What did pc’s do here
|
Ashum-jet
|
Merchants, farmers, pilgrims
|
Stadje
aan de Nijl, bezuiden Alexandria. Aansluiting op de Athlantu Trade Road.
|
Reis
spullen inslaan: waaronder 1 pakezel
|
Wadi Kór
|
Archeologen
en ook graf rovers. Meesten wapperen met permits. Traditionele Khemeta vinden
dit maar niks…
|
Ellenlange
droge rivierbedding, door de Westelijke Woestijn
|
Doorgestoken
op weg naar de mummie tombe
|
Storyline
Op
weg om de bloedoffer van jongedame Re-Panit te verijdelen!
Bud
heeft toch een zwaardere wond overgehouden van de enthousiaste knobkerrie; daarbovenop
blijkt hij ook een hap mummiestof te hebben ingeademd. Bud is gevloerd.
Spijtig, maar de groep heeft Nepheret bij zich als krijger, dus dan maar zonder
Bud vertrekken. De helden besluiten om los van de vertrekkende karavanen te
reizen; immers als kleine groep alleen zie je ongure types van verre aankomen. En
ja hoor… op de Nijl varend merken ze al snel dat ze door een boot met anoniem
grijs zeil gevolgd worden. Silhouetten aan dek, 2 ervan zijn magisch actief en
astraal zien die lui er uit als bloed magie (altijd onfris) en zelfs Apophis-duisternis
(wtf gehalte). Nepheret roept minizandstorm op ter afleiding; Mynarin en Men Ma’at
detecteren zo goed als het kan, maar worden tegengewerkt door de 2 onpluize magiërs.
De achtervolgers mijden een confrontatie. De helden reizen de zuidwestelijke
woestijn in. Door een lange, lange rivierbedding in, die droog staat…wat is
dat? Een plotselinge regenbui. Kan voorkomen. Brengt wel een stortvloed water.
Om niet weggespoeld te worden, casten Mynarin en Nepheret samen een instant barrière
tegen de stortvloed. Hierna merkt Nunet dat ze nog steeds gevolgd worden- ze
ziet voetsporen en sluip gestaltes. Dan bereikt de party de uitloper van de Akh-Aphtor
Woestijn. De tombe ligt nog enkele dagen verder in deze Badlands. Het donker valt, Nepheret staat op wacht. Plots hoort ze een belletje achter een richel
nabij. Een belletje wat je hypnotiseert…
Leads & follow-ups
-Zijn
de stalker NPC’s nou minions van de mummie, of zijn het concurrentie cultisten,
of wat?
-Mezzend
belletje achter een badlands richel: welke invloed is dit nu weer…?
(Hint
van de GM: je KAN het in een monster manual vinden… a daisy if you do..)
No comments:
Post a Comment