Dark Dungeon Adventure Sheet
Version 2.6 by JLC
Adventure Title: “Soul
Bleeder, Part 1”
GM: JLC
Playing Location: Schamlin
(Ed & JLC’s)
Date: 28 September 2012
Duration: ca. 3 ½
hrs
General Appreciation: Enthousiasme
alom, de sloopgoot is weer es open (“GM Compton Is Back”) J
The Heroes
Player
|
Character
|
Occupation
|
Level
|
Wounds
|
Gains
|
Losses
|
Albert
|
Bud Kane
|
Mercenary
|
Veteran
+24 xp |
Deuk van knobkerrie
|
Mercenary status…intact
|
|
Cris
|
Mynarin Dekhara Syri
|
Mage
|
Veteran
+27 xp |
Pijl door arm
|
Verplichte quest
|
Magisch zwaard
|
Ed
|
Men Ma'at Ra
|
Osiris Priest
|
Veteran
+25 xp |
Slechts mana drain
|
Status quest voor de pharaoh
|
Moet ineens veld in
|
Jeroen
|
Nunet
|
Merchant…
|
Veteran
+24 xp |
Licht gerost door mummie aapje
|
Shit job van d'r gilde
|
Eigen koers, voor nu
|
Nicole
|
Nepheret Ra Amun
|
Sekhmet Priestess
|
Veteran
+24 xp |
Geen
|
Status quest voor de pharaoh
|
't Is nog geen oorlog ...
|
Task / stakes: Klopjacht
op cultisten die de pupil- bibliothecaresse van een prinses hebben ontvoerd.
Patron: Vooralsnog
is de opdrachtgever: Akhil-Hesetjat, de sha’ir.
Antagonists: Hist-ephrat,
plus naar zeggen een kluit cultisten.
Twists: Begon
als “pakketje afgeven,” ontaard in matten met mummies in opvolgende afmetingen.
Non-Player Characters
NPC
Name
|
Occupation
|
Level
|
Role/
description
|
Attitude
to PCs
|
Akhil-Hesetjat
|
Sha’ir
|
DAT
weet je niet!
|
Soort
Judge Dredd op vliegend tapijt
|
Een
prima team om er op uit te sturen
|
Hist-ephrat
|
Mummy
|
DAT
weet je niet!
|
Hijg
Lijk
|
“Obstakels!”
|
Ka-Ak
Etekh
|
Shady
merchant ™
|
Veteran-nig
|
Geobsedeerd
met magisch zwaard in ontvangst nemen; duidelijk een cultisten pawn.
|
“Just
let me pass sword on to…the master…”
|
Nepher-ankh-et
|
Noble
|
DAT
weet je niet!
|
Prinses
van de pharaoh
|
Heeft
nog niet ontmoet
|
Re-Panit
|
Sage
|
Novice
|
Bibliothecaresse
in de Alexandria Library. Pupil van Nepher-ankh-et
|
Heeft
nog niet ontmoet
|
Serassa
Geldea Vestyr
|
Wapensmid
|
DAT
weet je niet!
|
Crafting
mentor van Mynarin
|
Zover
Mynarin wist, leek het een ok ventje…
|
Thufir
Ali ibn Ahrin
|
Spy
master, ex- scout. Merc.
|
DAT
weet je niet!
|
Kane’s
contact in de Green Dragons
|
Had
een “easy peasy” missie voor Kane
|
Tolaar
Mress
|
Diplomat
|
Journeyman
|
Desarii
ambassadeur. Regelde bodyguard voor Mynarin
|
Kent
vooralsnog alleen Mynarin via-via
|
Storyline
Mynarin,
kersvers van de Desarii Eilanden, komt samen met haar gehuurde lijfwacht Bud
aan in Alexandrië, Khemet (Aegyptus). Zij moest een pakket afleveren namens haar
smeed-leraar, Serassa Vestyr. In een groezelig kantoor bovenin karavanserai
“The Ape’s Casque” aangekomen, blijkt de contactpersoon een nerveus iel ventje
te zijn die wel erg gefixeerd is op het pakket. Bud vertrouwt het gekraak
achter de meubels niet-(dit blijken gemummificeerde aapjes te zijn, met nog
iets groter, naar natron ruikend dat over het dak kruipt) – en trekt meneer
“Ka-Ak” achter z’n bureau vandaan. Op zich goede actie, want er roeren zich
mummies daarbinnen. De ‘local’ characters -de net gearriveerde priesters Nepheret
Ra Amun (van Sekhmet) en Men Ma'at Ra (van Osiris) denken aanvankelijk dat een
argeloze handelaar wordt betast door buitenlands tuig: Bud en Mynarin. Nepheret
duikt met zero-tolerance hoofd en getrokken knobkierrie op Bud in. Men Ma’at
gaat los met bonte spreuken. Een wilde mêlee ontstaat. Wanneer het stof gaat
liggen, zijn de ondode aapjes aan snippers,en is er een mummie genaamd
Hist-ephrat zich mee komen bemoeien – en alweer op de vlucht gedreven. “De sha’ir”
(top law enforcer) komt tevoorschijn, hij en zijn dienders hielden hier een
stake-out. Bud hoekt Ka-Ak neer en laat hem in de boeien slaan. De sha’ir
vertelt de groep dat hij het erg grijs begint te vinden in Khemet: die
Hist-ephrat hoort netjes in een mastaba (tombe) te liggen in de woestijn. Wat er volgens hem achter zit, is dat een
jongedame is ontvoerd: Re-panit, een sage-in-opleiding en pupil van Prinses Nepher-ankh-et.
Volgens de sha’ir hebben de cultisten de afgelopen 24 uur een dozijn false ‘leads’
gemaakt (dit alleen is kras, want veel magie en mankracht voor nodig), waardoor
Khemet’s paladijnen zich dun verspreiden om al die leads op te volgen.
Het
pakket dat Mynarin’s smeed-leraar heeft meegegeven, blijkt een zwaard te zijn
dat sen-kha-et (“soul bleeder”) heet.
Een magisch, kennelijk nog sluimerend, half zelfbewust zwaard. Met warpstone gemaakt…
de meesten om de tafel trekken al wat wit weg. Mynarin´s uitleg dat dit zilver warpstone
is, wat heel anders is dan groene warpstone, brengt niet echt gemoedsrust.
Leads & follow-ups
De
sha´ir kondigt aan Ka-Ak Etekh en het zwaard op te sluiten. Hij vraagt aan
beide priesters om deze “13de lead” op te volgen: het spoor leidt
naar Per-Estephrat, de tombe van de mummie. Dat is althans wat Ka-Ak piept,
maar het is de meest solide lead nu. Nunet, die doet of ze een toevallig
bijstaande handelaar is, wordt fijntjes gevraagd om mee te gaan vanwege haar “expertise
in sloten en scouten.” Dattum. De twee buitenlanders, Mynarin en Bud, krijgen
het “aanbod dat je niet kan weigeren:” om mee te helpen de ontvoerde dame te
bevrijden.
Hoe
nu verder! Want de cultisten hebben een voorsprong…
No comments:
Post a Comment